8D Report
Kurz je určen: Pracovníkům působícím v oblastech řízení kvality, kontroly kvality, obchodu, nákupu, konstrukce a navrhování výrobků, technologům, mistrům, atd. zkrátka všem pracovníkům ve firmě, kteří se musí zapojovat buď pravidelně, nebo čas od času, do řešení problémů spojených s nekvalitou, reklamacemi anebo poklesem výkonnosti a efektivnosti procesů.
Dělka trvání: 1 den
Obsah:
-
Historie vzniku a oblasti využívání metody
-
Charakteristika metody a předpoklady úspěšného použití
-
Co je to problém? Jaké jsou možnosti jeho řešení?
-
8 kroků postupu řešení problému:
D0 Příprava na Global 8D
D1 Sestavení týmu
D2 Popis problému
D3 Navržení prozatímních ochranných opatření
D4 Definování a ověření kořenové příčiny a bodu úniku
D5 Výběr a verifikace trvalých nápravných opatření
D6 Implementace a validace trvalých nápravných opatření
D7 Trvalé zabránění opakovanému výskytu problému /prevence/
D8 Ocenění přínosů týmu a jednotlivců
-
Metody, nástroje a postupy vhodné pro použití v jednotlivých krocích
-
Řešení vzorového (nebo přineseného) problému + záznam do 8D Reportu
-
Výhody a problémy při použití metody
-
Příklady řešení problémů z praxe

Co získají účastníci absolvováním školení
-
Naučí se určit, popsat a řešit problémy strukturovaně s cílem problém vyřešit, tak, aby se již v budoucnosti znovu neobjevil.
-
Naučí se spolupracovat v týmu lidí, kteří problém chtějí vyřešit a mají znalosti, zkušenosti a praxi v jejich řešení.
-
Uvědomí si, že postup řešení problému se musí dodržovat a všechny důležité skutečnosti se musí zaznamenat. Naučí se disciplíně a preciznosti.
-
Při analýze problému se nespokojí s jedinou příčinou problému, ale budou hledat tak dlouho, až budou přesvědčeni, že našli skutečně tu příčinu, kvůli které problém vznikl.
-
Naučí se navrhovat taková opatření, která neumožní opětovný vznik problému.
-
Ale především, budou nejprve řešit nepříjemnou situaci, kterou neshoda způsobila zákazníkovi, tak aby mu pomohli eliminovat její následky a udrželi si tak i nadále jeho partnerství.