• O mně
  • Školení
  • Školení Managementu
    • Efektivní mistr
    • Timemenagement
    • Efektivní prezentace
    • Motivace
    • Myšlenkové mapy
    • Asertivita
    • Jak založit a vést úspěšný tým
    • Komunikace - kurz pro mistry
    • Řízení konfliktů
    • Řízení změn a inovací
    • Management a vedení lidí
    • Manažerské rozhodování pro mistry
  • Školení kvality
    • Kvalita pro mistry
    • Nástroje kvality 7+7
    • Harmonizovaná FMEA
    • APQP a PPAP
    • Ishikawa diagram a 5 x Proč?
    • QFD
    • SPC
    • 8D Report
    • DMAIC
    • Interní auditor kvality
    • IATF 16 949 pro VM
  • Školení Procesního řízení
    • Základy procesního řízení
    • Procesně řízená firma
    • Snižování nákladů
    • Projekt zavedení procesního řízení
  • Školení Projektového řízení
    • Základy projektového řízení
    • Projektové řízení
    • Řízení změn pomocí projektů
  • Školení Lean Managementu
    • Lean Managementu - základy
    • Kaizen a Lean Management
    • 5S
    • TPM
    • VSM
    • SMED
    • Kaizen
    • Týmová práce
  • Poradenství
    • MANAGEMENT
    • PROCESY
    • SYSTÉMY
  • Servis
  • Aktuality
  • Kontakt

Timemanagement

Kurz je určen: manažerům na všech úrovních řízení, procesním inženýrům, manažerům kvality, vlastníkům procesů, vedoucím projektů a každému, komu se zdá, že nemá čas pod kontrolou ...

Dělka trvání: 1 den 

Obsah: 

1. Proč potřebujeme řídit svůj čas

  • Role času v našem životě. Filosofie hospodaření s časem.

  • Modely plánování času – generace timemanagementu

  • Jaké jsou mé životní a pracovní cíle – od řízení času k osobnímu rozvoji

  • Proaktivita – buďme ti, kdo určují jak nejlépe využívat čas pro dosahování cílů

  • Sladění osobních cílů s cíli a posláním firmy

  • Cílem je přirozené plynutí práce v procesech a maximální přidávání hodnoty

  • Trendy v řízení času, metody a nástroje

2. Odhalení ztrátových časů a činností, které nás zdržují

  • Analýza svých možností – SWOT analýza silných a slabých stránek, příležitostí a ohrožení. Jak využít zjištění z analýzy ke svému prospěchu. Strategie využití svých silných stránek a práce na zlepšování slabých stránek. Práce s časem jako součást osobního rozvoje manažera.

  • Audit – časový snímek dne manažera. Lidé jsou překvapeni, kolik zbytečných činností za den vykonají. Uvědomit si co v průběhu svých pracovních dní děláme a proč je základem pro plánování času a jeho efektivní využívání.

  • Žrouti času - Kdo a co mě zdržuje a proč? Identifikace ztrátových časů. Analýza příčin ztrátových časů. Proč nemohu efektivně plánovat a řídit svůj čas? Drobní žrouti času a černé časové díry.

  • Motivace k efektivnímu využívání času – Proč máme řídit svůj čas? Jak mohu já přispět ke zlepšení hospodaření s časem? Jaký je vztah mezi výkonností a efektivností? Je časový stres jenom negativní? Jak můžeme využívat čas k motivování sebe i ostatních? Proč odkládáme plnění úkolů (prokrastinace)?

  • Efektivní porada – ze statistik vyplývá, že nejvíce času tráví vedoucí pracovníci na poradách, proč tomu tak je a jak poradu připravit a řídit tak, aby nebyla pouhou ztrátou času

4. Jak si podmanit čas

  • Plánování – Dobrý plán a správně stanovený harmonogram je základem úspěchu. Člověk je součástí firemní struktury. Pokud není plánování času ve firmě součástí dohod a tyto dohody nejsou dodržovány, má jen malou šanci ovlivnit řízení svého pracovního času. Zpracování ideálního harmonogramu firemní spolupráce. Cyklus PDCA (Plánuj, Prováděj, Kontroluj a Zlepšuj) jako základ práce s časem.

  • Delegování činností – Proč jsou vedoucí přetížení? Řízení neznamená, že vedoucí (mistr) musí všechny činnosti vykonávat sám. Provedení některých činnosti může v určitých situacích přenést na své podřízené a získat tím drahocenný čas pro ty činnosti, kde se očekává jeho největší přínos

  • Synergie – Zbytečně ztrácíme čas tím, že chceme všechno vyřešit sami. Nejefektivnější a nejrychlejší je využívání týmu k řešení problémů. Hlavně u projektů je řízení času základem úspěšnosti a spokojenosti zákazníků.

  • Vytváření návyků – Proč to nefunguje? Proč vede dodržování nastavených a osvědčených pravidel k harmonizaci a sladění časového rozvrhu nejen v osobním životě, ale také v práci.

  • Akční plán – Co udělám pro zlepšení využívání svého času a efektivního využívání času mých spolupracovníků. Mohu s tím já něco udělat? Osobní aktivity pro zvyšování produktivity a náměty pro firemní prostředí.

3. Metody a nástroje

  • Plánování dne, týdne, dlouhodobých cílů a úkolů. Pomůcky pro práci s časem.

  • Princip zadávání úkolů a stanovování cílů - SMART /úkol mají mít tyto charakteristiky – mají být specifické, měřitelné, přijatelné, reálné a časově ohraničené cíle/. Správně zadaný úkol šetří čas jak vedoucího, tak především toho, kdo úkol řeší a vykonává.

  • Eisenhowerův princip – zaměřte se na úkoly, které jsou důležité a eliminujte ty, které jsou naléhavé, ale nepřinášejí téměř žádnou přidanou hodnotu

  • Uplatnění Paretova pravidla 80/20 – 20 % splněných úkolů přináší 80 % výsledků

  • Zpětná vazba, hodnocení a koučování – co děláme dobře a co se nám nedaří. Kdo nám může v řízení času pomoci?

  • Praktické rady a zkušenosti z manažerské praxe. Jak důležité je správně načasování.

 
 
 
 

 

 

Co získají účastníci absolvováním školení:

  • Naučí se stanovovat si své cíle a určovat priority.

  • Budou umět vyhledávat činnosti, které způsobují ztrátově časy a odstraňovat příčiny, které je způsobují.

  • Naučí se jak plánovat své pracovní i osobní aktivity.

  • Budou umět efektivně využívat svůj osobní i firemní čas.

  • Uvědomí si jak je možné vyhnout se stresu způsobenému neplněním úkolů včas.

  • Stanoví si svůj individuální akční plán.

 

 

 

 

ABOUT

Ing. Dušan Jeřábek

lektor, poradce, konzultant

 

 

Kontakt

Adresa: Zelená 820, Třinec - Staré Město, 

Telefon: +420 724 251 843

Email: dusan.jerabek@gmail.com

KEEP IN TOUCH

 

Facebook twitter Google +


Copyright © 20xx my-new-website.com, All rights reserved

 

vytvořeno systémem ClickEshop.cz