Management a vedení lidí
Kurz je určen: Manažerům na všech úrovních řízení, kteří se chtějí seznámit, upevnit anebo rozšířit své vědomosti o základních principech řízení firem a vedení lidí. Týmy vrcholového vedení nebo manažeři na stejných úrovních řízení mohou lépe komunikovat o významu základních prvků řízení firmy jako jsou strategie, plánování, organizování, rozhodování atd. Prostřednictvím příkladů se seznámí se základními stavebními kameny managementu. Dozví se jakou roli v řízení firmy sehrávají manažeři a jaké vlastnosti, schopnosti a dovednosti se od nich očekávají. Současný moderní pohled na management vyžaduje, aby manažeři byli především lídry, kteří vedou lidi svým příkladem a společně s nimi dosahují cílů stanovených ve strategii firmy.
Dělka trvání: 1 den
Obsah:
-
Teorie managementu
-
Základní principy řízení
-
Systém řízení podniku
-
Cyklus PDCA
-
Oblasti managementu – kvalita, BOZP, EMS, bezpečnost informací, …
-
Firemní kultura
-
-
Organizování
-
Typy organizačních struktur – procesní, projektová organizační struktura
-
Základy procesního řízení
-
Základy řízení projektů
-
-
Řízení
-
Plánování – typy plánů (podnikatelský plán, finanční plán, druhy plánů
-
Klíčové ukazatele výkonnosti – KPI
-
Koncept BSC (Balanced Scorecard)
-
-
Kontrolování a řešení problémů
-
Identifikace a popis problému, analýza a hledání kořenové příčiny (Ishikawa diagram, 5x Proč?), navrhování řešení, rozhodování o přijetí opatření, validace a vyhodnocení, zavedení trvalého opatření
-
-
Neustálé zlepšování
-
Metody DMAIC, KAIZEN, princip Flow
-
-
Role a poslání manažera
-
Řízení vs. vedení lidí
-
Manažer jako leader
-
Styly vedení a řízení – demokratický, liberální, autokratický a byrokratický styly řízení, metoda GRID,
-
-
Základní kompetence manažera
-
Osobnost manažera
-
Znalosti a dovednosti
-
Osobní rozvoj a sebemotivace – osobní strategie, timemanagement, zvládání stresu, zvládání konfliktů, neustálé vzdělávání a zdokonalování
-
-
Základní úkoly a překážky v práci manažera
-
definování cílů a úkolů – metoda SMART
-
delegování úkolů – význam a způsoby delegování
-
motivování – rozdíl mezi stimulací a motivací, Maslowova teorie, zdroje a prostředky využívané při motivaci zaměstnanců
-
rozhodování
-
efektivní komunikace – vnitrofiremní komunikace, interpersonální komunikace, řízení porad, prezentace, řešení konfliktů
-
kontrola a hodnocení zaměstnanců – kontrolování úkolů, poskytování zpětné vazby, hodnocení výkonnosti a kvality práce zaměstnanců, hodnotící pohovory, rozvoj zaměstnanců
-
-
Budování efektivních týmů
-
Budování týmu – výběr lidí do týmu, etapy budování, rozvíjení týmu
-
Týmové role – 9 týmových rolí podle Belbina
-
Synergie – od nezávislosti k vzájemné závislosti (Cowey)
-
-
Akční plány účastníků – co udělám abych se zlepšil

Co získají účastníci absolvováním školení:
|