Dělka trvání: 1 den
Obsah:
Teorie managementu
Základní principy řízení
Systém řízení podniku
Cyklus PDCA
Oblasti managementu – kvalita, BOZP, EMS, bezpečnost informací, …
Firemní kultura
Organizování
Typy organizačních struktur – procesní, projektová organizační struktura
Základy procesního řízení
Základy řízení projektů
Řízení
Plánování – typy plánů (podnikatelský plán, finanční plán, druhy plánů
Klíčové ukazatele výkonnosti – KPI
Koncept BSC (Balanced Scorecard)
Kontrolování a řešení problémů
Identifikace a popis problému, analýza a hledání kořenové příčiny (Ishikawa diagram, 5x Proč?), navrhování řešení, rozhodování o přijetí opatření, validace a vyhodnocení, zavedení trvalého opatření
Neustálé zlepšování
Metody DMAIC, KAIZEN, princip Flow
Role a poslání manažera
Řízení vs. vedení lidí
Manažer jako leader
Styly vedení a řízení – demokratický, liberální, autokratický a byrokratický styly řízení, metoda GRID,
Základní kompetence manažera
Osobnost manažera
Znalosti a dovednosti
Osobní rozvoj a sebemotivace – osobní strategie, timemanagement, zvládání stresu, zvládání konfliktů, neustálé vzdělávání a zdokonalování
Základní úkoly a překážky v práci manažera
definování cílů a úkolů – metoda SMART
delegování úkolů – význam a způsoby delegování
motivování – rozdíl mezi stimulací a motivací, Maslowova teorie, zdroje a prostředky využívané při motivaci zaměstnanců
rozhodování
efektivní komunikace – vnitrofiremní komunikace, interpersonální komunikace, řízení porad, prezentace, řešení konfliktů
kontrola a hodnocení zaměstnanců – kontrolování úkolů, poskytování zpětné vazby, hodnocení výkonnosti a kvality práce zaměstnanců, hodnotící pohovory, rozvoj zaměstnanců
Budování efektivních týmů
Budování týmu – výběr lidí do týmu, etapy budování, rozvíjení týmu
Týmové role – 9 týmových rolí podle Belbina
Synergie – od nezávislosti k vzájemné závislosti (Cowey)
Akční plány účastníků – co udělám abych se zlepšil
Co získají účastníci absolvováním školení:
|