Řízení změn a inovací
Kurz je určen: vrcholovým manažerům, vedoucím odborných útvarů, vedoucím řešitelských týmů, vlastníkům procesů, členům Kaizen týmů, procesním inženýrům, vedoucím projektů změn
Délka kurzu: 1 den
Obsah:
-
Vnímání změny jako součásti vývoje podnikání, principy PDCA a spirála změn
-
Vztah strategie a změn - strategický rámec, vize, mise a poslání firmy
-
Hledání potenciálu pro změnu, Hodnocení aktuálního stavu, benchmarking - stanovení partnera pro srovnávání
-
Rozhodnutí o změně definování cílového stavu po změně
-
Proces řízení změny a jeho fáze
-
Postoje člověka ke změnám, komunikace o změnách
-
Projekty změn – logický rámec, WBS, harmonogram, rozpočet, rizika, projektové listy
-
Týmová spolupráce na změnách – výběr členů týmu, role, pravidla pro řízerní týmu změny
-
Řízení procesu změny, motivace týmu, řízení týmových setkání, řízení úkolů
-
Princip BSC - nastavení cílových ukazatelů procesů
-
Řízení dokumentace změny
-
Snižování odporu ke změnám, řízení konfliktů vznikajícíchg při realizaci žměn
-
Ukončení procesu změny, vyhodnocení dosažení cílů změny, udržení výsledků změny
-
Další neustálé zlepšování zavedených ukazatelů a standardů
-
Organizační začlenění řízení změny

Po absolvování kurzu budou účastníci:
-
určit potřebnost změny, definovat slabé stránky produktů a procesů, které je nutno změnit
-
analyzovat stávající stav v procesech a najít příležitost ke změně
-
provést rovnání s vybraným partnerem pro benchmarkink a navrhnout cílovou úrovneň změny
-
vytvořit tým pro řízení změny
-
zpracovat projektový rámec změnového řízení
-
vést dokumentaci spojenou se změnami
-
komunikovat změnu a řešit konflikty při realizování změny
-
vyhodnotit míru splnění cílů na které se změny zaměřují
-
navrhnout další postup rozvíjení nastavených standardů po změně