Snižování nákladů v procesech a zvyšování jejich výkonnosti a efektivnosti
Kurz je určen: ředitelům, odborným ředitelům, vedoucím provozů, vedoucím odborných útvarů, manažerům kvality, vlastníkům procesů, procesním inženýrům, controlerům.
Dělka trvání: 2 dny
Obsah:
-
Strategické přístupy ke zlepšování ve firmách a organizacích
-
Systematický přístup ke zlepšování
-
Cyklus neustálého zlepšování PDCA (Plánuj, Prováděj, Měř/kontroluj, Reaguj)
-
Procesní řízení a neustálé zlepšování procesů
-
Odpovědnost za zlepšování procesu – kompetence vlastníků procesů
-
Modelování procesů, popis procesu, typy procesů, mapa procesních toků
-
Rozhodování na základě faktů – úloha měření při zlepšování procesů
-
Ukazatele pro měření vlastností a parametrů procesů
-
Metodika BSC – Strategický systém měření výkonosti firem a organizací
-
Původci plýtvání v procesech – 8 druhů plýtvání, nepravidelnost, přetěžování
-
Přístupy ke zlepšování kvality, výkonnosti a efektivnosti procesů
-
Six Sigma – základní nástroje pro zlepšování kvality /vývojový diagram, tabulka sběru dat, histogram, Paretova analýza/
-
Lean Six Sigma – základní nástroje pro zlepšování výkonnosti a efektivnosti procesů /5S, štíhlé pracoviště, vizualizace, produktivní údržba, týmová práce, …/
-
Cyklus DMAIC – fáze zlepšovatelských iniciativ
-
Projekty zlepšování
-
Kaizen – zlepšování po malých krocích
Poslání a cíle kurzu:
-
Kurz poskytuje přehled koncepcí, metodik a nástrojů využívaných aktuálně ve firmách a organizacích ke zlepšování kvality, výkonnosti a efektivnosti procesů v oblastech výroby a poskytování služeb.
-
Zaměřuje se na postupy systematického vyhledávání příležitostí ke zlepšování procesů a snižování nákladů prostřednictvím odstraňování ztrát a plýtvání všeho druhu.
-
V rámci kurzu jsou probírány příklady identifikace, měření, analýzy a eliminování problémů a činností nepřinášejících hodnotu.
-
Cílem kurzu je přispět ke zvyšování spokojenosti zákazníků s výrobky a službami a zvýšení konkurenceschopnosti firem prostřednictvím snižování nákladů na podnikání.
-
Účastníci se seznámí s aktuálními přístupy ke zlepšování procesů pomocí nástrojů využívaných v metodologiích Six Sigma a Lean Six sigma.
-
Budou umět popsat proces s jeho atributy, stanovit ukazatele vhodné pro měření kvality, výkonnosti a efektivnosti.
-
Budou se umět orientovat v metodách a postupech využívaných při zlepšování procesů, navrhnout a realizovat zlepšovatelský projekt zaměřený na snižování nákladů a odstraňování ztrát.
|