QFD – převedení požadavků zákazníků do specifikací produktů a činností organizací
Kurz je určen: Členům řešitelského týmu QFD - manažerům a odborníkům kvality, konstruktérům, marketérům, obchodníkům, nákupčím, technologům, procesním inženýrům.
Dělka trvání: 1 den
Obsah:
-
Stanovení požadavků zákazníků jako základ plánování kvality produktu a procesu
-
Charakteristika metody – maticový diagram
-
Možnosti použití, výhody a omezení použití
-
Zjišťování požadavků zákazníků
-
Technické parametry výrobku a procesu
-
Prvky „Domu kvality“
-
Postup vyplňování „Domu kvality“
-
Analýza „Domu kvality“
-
Hledání vzájemných souvislostí a vztahů mezi požadavky zákazníka a znaky kvality
-
Benchmarkig – porovnávání se s konkurencí
-
Stanovení kritických znaků produktu a procesu
-
Přenesení požadavků zákazníků do firmy - stanovení cílů a priorit pro plánování výrobku a procesu
-
Komunikace pomocí QFD
-
Zlepšování výrobků a procesů
-
Řešení vzorových příkladů

Co získají účastníci absolvováním školení
-
Metoda je součástí postupu pokročilého plánování kvality. Členové průřezového týmu, který plánuje kvalitu výrobku a procesu se naučí společně zjišťovat požadavky zákazníků, zkoumat technické parametry výrobků a procesů. Zjednoduší se tím komunikace a odstraní nejasnosti v zadání „co vyvíjet“ aby byl zákazník spokojen
-
Účastníci školení se naučí připravit podklady a být účastníky postupu převedení požadavků zákazníků do technických znaků navrhovaného produktu a procesu jeho realizace a další analýzy.
-
Jako členové týmu, který bude QFD používat pod vedením zkušeného moderátora budou schopni aktivně přispět k efektivnímu využití této metody plánování kvality.