Dělka trvání: 1 den
Stanovení požadavků zákazníků jako základ plánování kvality produktu a procesu
Charakteristika metody – maticový diagram
Možnosti použití, výhody a omezení použití
Zjišťování požadavků zákazníků
Technické parametry výrobku a procesu
Prvky „Domu kvality“
Postup vyplňování „Domu kvality“
Analýza „Domu kvality“
Hledání vzájemných souvislostí a vztahů mezi požadavky zákazníka a znaky kvality
Benchmarkig – porovnávání se s konkurencí
Stanovení kritických znaků produktu a procesu
Přenesení požadavků zákazníků do firmy - stanovení cílů a priorit pro plánování výrobku a procesu
Komunikace pomocí QFD
Zlepšování výrobků a procesů
Řešení vzorových příkladů
Metoda je součástí postupu pokročilého plánování kvality. Členové průřezového týmu, který plánuje kvalitu výrobku a procesu se naučí společně zjišťovat požadavky zákazníků, zkoumat technické parametry výrobků a procesů. Zjednoduší se tím komunikace a odstraní nejasnosti v zadání „co vyvíjet“ aby byl zákazník spokojen
Účastníci školení se naučí připravit podklady a být účastníky postupu převedení požadavků zákazníků do technických znaků navrhovaného produktu a procesu jeho realizace a další analýzy.
Jako členové týmu, který bude QFD používat pod vedením zkušeného moderátora budou schopni aktivně přispět k efektivnímu využití této metody plánování kvality.