Délka kurzu: 1 den
Obsah:
Vnímání změny jako součásti vývoje podnikání, principy PDCA a spirála změn
Vztah strategie a změn - strategický rámec, vize, mise a poslání firmy
Hledání potenciálu pro změnu, Hodnocení aktuálního stavu, benchmarking - stanovení partnera pro srovnávání
Rozhodnutí o změně definování cílového stavu po změně
Proces řízení změny a jeho fáze
Postoje člověka ke změnám, komunikace o změnách
Projekty změn – logický rámec, WBS, harmonogram, rozpočet, rizika, projektové listy
Týmová spolupráce na změnách – výběr členů týmu, role, pravidla pro řízerní týmu změny
Řízení procesu změny, motivace týmu, řízení týmových setkání, řízení úkolů
Princip BSC - nastavení cílových ukazatelů procesů
Řízení dokumentace změny
Snižování odporu ke změnám, řízení konfliktů vznikajícíchg při realizaci žměn
Ukončení procesu změny, vyhodnocení dosažení cílů změny, udržení výsledků změny
Další neustálé zlepšování zavedených ukazatelů a standardů
Organizační začlenění řízení změny
Po absolvování kurzu budou účastníci:
určit potřebnost změny, definovat slabé stránky produktů a procesů, které je nutno změnit
analyzovat stávající stav v procesech a najít příležitost ke změně
provést rovnání s vybraným partnerem pro benchmarkink a navrhnout cílovou úrovneň změny
vytvořit tým pro řízení změny
zpracovat projektový rámec změnového řízení
vést dokumentaci spojenou se změnami
komunikovat změnu a řešit konflikty při realizování změny
vyhodnotit míru splnění cílů na které se změny zaměřují
navrhnout další postup rozvíjení nastavených standardů po změně